29 Aralık 2017 Cuma

Anne Bloggerlar-İnstagram Anneleri 1

Kar'alayan Kübra İskin 5 Değerli Düşünce

Duydunuz dimii sizde artık para her sabah erkenden kalkıp işe gidip, tüm gün bir sürü iş stresi çekip akşam hele de büyük bir şehirdeyseniz o trafiğe girip eve gelmek için saatlerinizi verdiğiniz ve bunu istemeseniz de mecburen yaptığın şekillerde kazanılmıyor.

Para kazanmanın evde, öğlene kadar uyuyarak, lüks cafelerde(kesin zenginler buna cafe demiyordur kendi dillerinde adı başkadır) serpme kahvaltılarını yaparak, parti,eğlence, kokteyl, fuar ve etkinliklerde gezerek olacak şekilde yolları da bulundu. Bence tekerlek ve elektriğin icadından sonra en başarılı icatlardan sayıyorum ben bunu. SOSYAL MEDYA KAZANÇLARI.

Hakkıyla yapanlarında önünde şapka çıkarırım yani. Geçenlerde instagramda takip ettiğim anne bloggerlardan birisi takip edilme, izlenme istatistiklerini paylaştı. Kadının 42 milyon küsür izlenmesi olmuş. Zaten türkiye kaç milyon bana bi söyler misiniz? Resmen nüfusun yarısı bakmış yada takip etmiş. İnanılmaz sayılarla karşılaşıyorum biraz araştırdığımda. 

Bu konuya bodozlama neden giriş yaptım hemen onu anlatayım.  Sen de iyi ki bi hamile kaldın hemen başladın demeyin de dinleyin :) 

Malum hormonlar gereği reklamda bile bir bebek görsem hemenn "Ayyyyyyyyyyy" diye bir tepki çıkıyor ağzımdan. Ee internette bebek ürünleri üzerine araştırma yapmak, bebek sağlığı gibi konularda bir şeyler bakmak derken akıllı sosyak medyamızda artık önüme eskisinden daha farklı sayfalar çıkarmaya başladı. Ben normalde hem facebook hem de instagramı (twitter kullanmam açık hesabım olsa da kurulduğu günden beri hiç ısınamamışımdır) kendi arkadaşlarımın hayatlarını paylaşmak için kullanırdım. Ama işte keşfet kısmıyla veya reklamlarla beni de herkesi olduğu gibi bloggerlar yaşamına sürükledi. Bir de aslında iş yerindeki 2 arkadaşımında makyaj üzerine ve hobi üzerine instagram bloglarının olması da bu yaşamı daha yakından gözlemleme fırsatını sundu. 

Arkadaşlarımdan örnek verecek olursam. Gerçek hayatlarını yakından biliyorum ama eğer sadece blogdan tanısaydımçok başka hayatları olduğunu sanardım. Evet tamamen farklı değiller ama populer kültüre de ayak uydurmak adına olmadıkları gibi davrandıklarına da şahit oluyorum. İşte bunları gözlemleyince bu anne bloggerların da hava adıyla İnstamomların da gerçek hayatlarının öyle olmadığını düşünmeye başladım. 

Malum hepimiz görüyoruz, genel de kocası zengin kadınlar oluyor. Arabaları lüks havalı markalardan seçilmiş evleri mutlaka bir iç mimarla çalışılarak dizayn edilmiş çocukları kolejlerde okuyan ve asla yaramazlık yapmayan eşleriyle arkadaşlarıyla mükemmel hayatları olan kadınları seyrediyoruz. Ben bunu son zamanlarda yayınlanan Ufak Tefek Cinayetlerdeki hayatlara çok benzetiyorum. Onlarda da hep bir iyi ve sağlam duruş söz konusu. Gerçekten de böyle hayatlar var mı demeden kendimi alamıyorum. 

Şimdi ben burda böyle yazdım diye bu kişilere çamur attığımı düşünmeyin sadece aklıma takılanları dile getiriyorum. Araştırmalarım sürecek belki ilerde nasıl instamom olunur diye bir post hazırlarım.:) Hayatlar nasıl olursa olsun sosyal medyada samimiyetin kazanması gerektiğini savunan biri olarak İkra doğunca ben de bir blogger olurmuşum :)) Olursam söz haber vercem :D

Günlük 1 ♥

Kar'alayan Kübra İskin 6 Değerli Düşünce


Yeniden Selaaam.. 


Hasta hasta geldim bugün size. Üzerinize afiyet birazcık faranjit olmuşum da.  Malum İzmir'i bilenler hemen anlar havaların bi sıcak bi soğuk olmasından kaynaklı benim de dengem bozuldu. Ne giyeceğimi bilemiyorum. Soğuk diye kazakla gidiyorum işe, bu sefer kalın geliyor ertesi gün ince giyiniyorum bu kezde üşüyorum. Napsam bilemedim.  Ayy bir de hamilelikten dolayı ateş basmaları başladı. Menopozlu kadınlar gibi ateşleniyorum. Millet kaloriferin dibinden ayrılmadığında bile cam açabilecek kadar bunalıyorum bazen. Eee vücut napsın bi terle bi soğu oda hasta oldu. Bir haftadır bebeğime ilaç vermemek için kullanmadım bir şey ama baktım iyice ilerledi dün doktora gittim sonunda. Hamilelikte kullanılabilecek antibiyotikler varmış onlardan bir tanesini verdi kullanmaya başladım bakalım umarım miniğime zararlı olmaz.

Biliyorsunuzdur belki lisans eğitimim gereği çocuk gelişimini iyi derecede bilmem gerekiyordu. Derinlemesine bilgi sahibi oldum lisans döneminde, ee şimdi bir de canlı canlı yaşama fırsatı buluyorum. Aslında tüm ilaçların zararlı olduğunu düşünüyordum ama zararsızları da varmış bunu da öğrendim.Öğrendiklerimi pekiştirmem için kızım şimdiden beni mutlu etmeye başladı. İkra hanım şimdiden annesinin mesleki gelişimine katkı sağlıyor :)

Bu kız bana neler neler öğretti beş aydır bilemezsiniz. Günlük hayatın stresinden nasıl uzak kalınır, hayatta neler değerlidir, nelere önem verirsem daha mutlu olurum. Sağlığıma neden dikkat etmeliyim vs. daha neler nelerr. 

Ben sanırım bundan sonra her postta bir parça kızımdan söz edeceğim. Hamilelik sürecimden, bebeğin gelişiminden vs hep bir parça onu bulacaksınız satırlarımda. Hele bir de doğsun siz o zaman görün :) Bu arada siz napıyosunuz? Yazın azcık konuşalım hadi :)


24 Aralık 2017 Pazar

Günaydın Tekmesi İster misin?

Kar'alayan Kübra İskin 9 Değerli Düşünce



Yeniden hellöö, napıyosunuz?


İzmir'de yağmur var bu sabah, ya tembel tembel evde sıkılmaca ya da bu güzel su damlalarının tadını çıkarmaca... Ben hangisini seçerim bilmiyorum, ama karnımdaki İkra hanımefendinin bugün tembellik yapma gibi bir planı yok. Sabahın köründeki tekmelerinden pazar gününü erkenden yaşamaya başlamak için hevesli olduğunu anlıyorum.


Bir önceki posta yakında güzel şeyler doğacak demiştim, işte bu güzelliklerin en başı, İkra hanımefendi ♥ 

Şuan 22 haftalık olan miniğimizin ilk ultrason görüntülerine baktığımda, eşim beyfendi ile şurdaki siyahlık mı şimdi bu haşhaş tohumu mu büyüyüp hayatımız olacak dediğimizi hatırlıyorum. En son geçen haftaki görüntülerinde kızımız baya poz verdi okka gibi burnu, estetik harikası çenesiyle falan. Elleriyle yüzünü kapata kapata uyuyordu. hele o parmaklar, aynen doğmuş br bebek gibi parmaklarını emmesi için o an ölebilirdim. 


ANNE OLUNCA ANLARSIN!

Ah anneeem, anladım tabii anlamaz mıyım? Öyle başka bir ruhmuş ki bu, kendimi beş aydır düşünmüyorum. Tiksindiğim yemekleri bile ona faydası olsun diye yiyorum. Annem kabak yemeği yaptığında öff şu kabağı literatürden kaldıralım artık diye mızmızlanan ben, belki bebeğimin kabağın içindekilere ihtiyacı vardır diye tabak tabak yediğimi biliyorum.


İlk 18-19 hafta onun canlılığına dair bir şey hissetmeden geçti. Sadece bulantılar, halsizlikler ve benzeri belirtilerle bana kendini hissettiriyordu. ama sonra o pamuk ayaklarından çıkan tekmeler başladı ya, her tekmede benim kalbim yerinden çıkacak gibi oluyor. İçimden çıkarıp sımsıkı sarılmak, öpe öpe onu koklamak istiyorum. son günlerde bir de oyun oynamaya başladık. Daha doğrusu iletişim şeklimizi belirledik. Ben tekme atmasını istediğimde karnıma parmağımla bir iki kez vuruyorum. Hooop ardından başlıyor oda vurmaya, herkes sırası geldiğinde minicik vuruyo, sıram geldiğinde ben vurmazsam oda duruyo. Resmen kurallara uymam için beni zorluyo. O kıpırdanmayı kesince ben endişelenip hemen dokunuyorum konuşmaya başlıyorum ve çikolata yiyorum. Sonra içerde maraton koşusu başlıyo barışıyoruz.

Her kadın gibi benim miniğimde bir çikolataya tav olanlardan :) 
Çok duyacaksınız gibime geliyo İkra hanımefendinin maceralarını, doğmadan bu kadar etkiliyse doğunca neler olacak bilemiyorum :) Beni aydınlatın olur mu? :)

Hadi öptüm hepinizi kendinize popüler davranın, özelsiniz 

21 Aralık 2017 Perşembe

helööö

Kar'alayan Kübra İskin 3 Değerli Düşünce

Hellöööö, napıyosunuz?

Beni hatırlayan var mıı ?

Yazayım dedim be yaa yıllar olmuş tozlanmış blokum, üfledim tozunu, aldım elime paşa dedemden kalma mürekkepli kalemimi, dokundum kağıda ... 

Eskiden ne zaman geçirirdim burda heyt be saatler harcar kim neler yazmış, kim nerede ne yapmış bakmaya bayılırdım. Öğrenciydim tabi zamanım çoktu, baba parası yer arada canım isterse derse girer onun haricinde nerde yeni dizi var nerde etkinlik yapılmış kim evde artan malzemelerde neler yapmış onlara bakardım. Bol bolda blog okurdum, bloggerlarla günlük hayatta da bağlantıya geçer kendimi şanslı hissederdim. 

Sonra hayat telaşı başladı, mezun oldum, hemen atandım, işe başladım. Sıkıntılı günler geçirdim ilk tayin yerimle ilgili hatta önceki postum onunla alakalı, kurtulduğuma baya bi sevinmişim :)) Ağrı'da yaşayanlar kızmasın, sadece ben alışamadım ve kişisel sorunlar yaşadım ondan yani:)  


Sonra İzmir yolculuğum başladı...Hayatımın değiştiği ve hiç bir şeyin artık eskisi gibi olmayacağı bir döneme girdim. 
Pişman mıyım? Asla.
Mutlu muyum?   Çok.
Hayatımın önemli direklerinden olan iş arkadaşlarımla tanıştım. Mesleğimde, rüyalarımda bile göremeyeceğim şeylerle karşılaşıp aşırının aşırısı derecede tecrübe edindim. ve en güzeli  eşim beyefendiyle tanıştım(buraya emoji olarak utanan maymun koyabiliyo muyuz?)

Tatlı utanan maymunumla hayatlarımızı birleştirdik ve inanabiliyo musunuz o sorumsuz kartanesi baya baya bi ev hanımı oldu :))  Gündüz 8 saat mesai akşam 16 saat evde mesai yapar oldum. Çok şey değişti , çok güzel şeyler doğmak üzere ;)




Eee siz napıyosunuz?
 

KAR TANESİ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review