29 Aralık 2017 Cuma

Anne Bloggerlar-İnstagram Anneleri 1

Kar'alayan Kübra İskin

Duydunuz dimii sizde artık para her sabah erkenden kalkıp işe gidip, tüm gün bir sürü iş stresi çekip akşam hele de büyük bir şehirdeyseniz o trafiğe girip eve gelmek için saatlerinizi verdiğiniz ve bunu istemeseniz de mecburen yaptığın şekillerde kazanılmıyor.

Para kazanmanın evde, öğlene kadar uyuyarak, lüks cafelerde(kesin zenginler buna cafe demiyordur kendi dillerinde adı başkadır) serpme kahvaltılarını yaparak, parti,eğlence, kokteyl, fuar ve etkinliklerde gezerek olacak şekilde yolları da bulundu. Bence tekerlek ve elektriğin icadından sonra en başarılı icatlardan sayıyorum ben bunu. SOSYAL MEDYA KAZANÇLARI.

Hakkıyla yapanlarında önünde şapka çıkarırım yani. Geçenlerde instagramda takip ettiğim anne bloggerlardan birisi takip edilme, izlenme istatistiklerini paylaştı. Kadının 42 milyon küsür izlenmesi olmuş. Zaten türkiye kaç milyon bana bi söyler misiniz? Resmen nüfusun yarısı bakmış yada takip etmiş. İnanılmaz sayılarla karşılaşıyorum biraz araştırdığımda. 

Bu konuya bodozlama neden giriş yaptım hemen onu anlatayım.  Sen de iyi ki bi hamile kaldın hemen başladın demeyin de dinleyin :) 

Malum hormonlar gereği reklamda bile bir bebek görsem hemenn "Ayyyyyyyyyyy" diye bir tepki çıkıyor ağzımdan. Ee internette bebek ürünleri üzerine araştırma yapmak, bebek sağlığı gibi konularda bir şeyler bakmak derken akıllı sosyak medyamızda artık önüme eskisinden daha farklı sayfalar çıkarmaya başladı. Ben normalde hem facebook hem de instagramı (twitter kullanmam açık hesabım olsa da kurulduğu günden beri hiç ısınamamışımdır) kendi arkadaşlarımın hayatlarını paylaşmak için kullanırdım. Ama işte keşfet kısmıyla veya reklamlarla beni de herkesi olduğu gibi bloggerlar yaşamına sürükledi. Bir de aslında iş yerindeki 2 arkadaşımında makyaj üzerine ve hobi üzerine instagram bloglarının olması da bu yaşamı daha yakından gözlemleme fırsatını sundu. 

Arkadaşlarımdan örnek verecek olursam. Gerçek hayatlarını yakından biliyorum ama eğer sadece blogdan tanısaydımçok başka hayatları olduğunu sanardım. Evet tamamen farklı değiller ama populer kültüre de ayak uydurmak adına olmadıkları gibi davrandıklarına da şahit oluyorum. İşte bunları gözlemleyince bu anne bloggerların da hava adıyla İnstamomların da gerçek hayatlarının öyle olmadığını düşünmeye başladım. 

Malum hepimiz görüyoruz, genel de kocası zengin kadınlar oluyor. Arabaları lüks havalı markalardan seçilmiş evleri mutlaka bir iç mimarla çalışılarak dizayn edilmiş çocukları kolejlerde okuyan ve asla yaramazlık yapmayan eşleriyle arkadaşlarıyla mükemmel hayatları olan kadınları seyrediyoruz. Ben bunu son zamanlarda yayınlanan Ufak Tefek Cinayetlerdeki hayatlara çok benzetiyorum. Onlarda da hep bir iyi ve sağlam duruş söz konusu. Gerçekten de böyle hayatlar var mı demeden kendimi alamıyorum. 

Şimdi ben burda böyle yazdım diye bu kişilere çamur attığımı düşünmeyin sadece aklıma takılanları dile getiriyorum. Araştırmalarım sürecek belki ilerde nasıl instamom olunur diye bir post hazırlarım.:) Hayatlar nasıl olursa olsun sosyal medyada samimiyetin kazanması gerektiğini savunan biri olarak İkra doğunca ben de bir blogger olurmuşum :)) Olursam söz haber vercem :D

5 Değerli Düşünce:

deeptone dedi ki...

hehe tabii belli olmaz yani instamom olursun. ya ben de arada bir bir bebek var annesine hep anniiiii diyo sarışın kıvırcık galiba onu izliyom :)

deeptone dedi ki...

baaaak son yazımaaaa :)

mavera dedi ki...

Tv de reklam izlemekten hoşlanmayan millet İnsta da reklamcıları takip ediyor:))

Kübra yartaşı dedi ki...

@deeptone,

Yaa benim de takip ettiklerim var üç beş tane ama ben de olursam sen beni de takip et :)

Kübra yartaşı dedi ki...

@mavera,

Ayy evet ben de hep reklam kısmına geçtiklerinde sevmyorum instagram sayfalarını ama bebeklerin güzellikleri için yine de çıkamıyorum takipten :)

Yorum Gönder

Yorum Yapmak ister misin..?

 

KAR TANESİ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review